Pentru formarea personalitatii, a dezvoltarii intelectuale, morale si fizice – educatia pentru frumos – ocupa un loc primordial. Aceasta poate fi pusa in valoare prin diferite forme si multiple mijloace didactice. Una dintre acestea o reprezinta Cercul de Floricultura –Atelier de creatie organizat la Palatul Copiilor Brasov.
Avand in vedere numarul mare de copii dornici sa isi exprime imaginatia, spiritul de initiativa, sa-si educe gustul pentru frumos, ne-am hotarat sa diversificam oferta educationala a cercului, introducand partea de Atelier de creatie. Tinand cont de caracterul aplicativ al cercului –pe parcursul orelor de curs am urmarit sa scoatem in evidenta prin orele de abilitati practice tot ce este frumos, sa creem un coltisor al nostrum din frumusetile naturii.In procesul de predare - invatare, abilitatile practice au o deosebita valoare educationala, contribuie la formarea trasaturilor morale, la dezvoltarea spritului de observatie, a atentiei, a spiritului de initiativa.
Faptul ca la lectiile de abilitati practice elevii vin in contact cu bogatia de forme si culori a obiectelor pe care le executa, contribuie la educarea gustului pentru frumos si face ca ei sa nu devina doar simpli admiratori pasivi ai acestuia, ci sa aiba o atitudine creatoare.
Activitatile practice reprezinta o impletire a activitatilor intelectuale dar si manuale aducandu-i un aport esential la dezvoltarea creativitatii prin curiozitatea specifica varstei.
Activitatile practice contribuie la dezvoltarea imaginatiei,a spiritului de observatie a ambiantei si a gustului estetic. Materialele pentru desfasurarea acestor activitati se gasesc in jurul nostru, copiii le descopera in mod natural si incep sa se exprime prin arta.
Arta il aduce pe om mai aproape de frumos, ii ofera posibilitati sa creeze frumosul, sa-l descopere sub aspecte noi.
Realizarea unor obiecte, ornamente, colaje, felicitari, aranjamente si utilizarea lor, creaza copilului o stare de bucurie, de satisfactie a lucrului creat de el insusi. Pe fondul acestor stari affective se formeaza interesul fata de lucrul in echipa, se trezeste dorinta copilului de a confectiona ceva util si placut.
Creativitatea nu inseamna sa gasesti un lucru, ci sa faci ceva din el dupa ce l-ai gasit.
Jucandu-se creativ, copilul invata sa descopere lumea reala, in joc el actioneaza aupra unor elemente din mediul inconjurator si treptat incepe sa cunoasca aceasta lume.