Activităţile Cercului de Cultură şi Civilizaţie Engleză se desfăşoară pe doua nivele de performanţă, funcţie de nivelul competenţelor în limba engleză a copiilor care frecventează Cercul:
- ÎNCEPĂTORI- JOCURI TRADIŢIONALE ÎN LIMBA ENGLEZĂ este adresat începătorilor: elevilor de clasele 0, I-a si a-II-a, care intră în contact cu învăţarea limbii engleze pentru prima dată. Elevii studiază timp de o oră pe săptămână limba engleză, în cadrul cursului ce este construit în jurul activităţilor de învăţare a limbii engleze prin jocuri interactive cu accent pe activitati de ascultare si vorbire în limba engleza.
- AVANSAŢI- TRADIȚII ȘI OBICEIURI SPECIFICE SPAȚIULUI DE CULTURĂ ȘI CIVILIZAȚIE ANGLOFON se adresează elevilor de clasele III-XII, care doresc să-şi aprofundeze cunoştinţele de limbă engleză într-un mod inedit. Acest curs vine în completarea studierii limbii engleze în şcoală, având ca prioritate dobândirea de către elevi, a unei mai mari încrederi în abilităţile de ascultare, vorbire, citire şi scriere în limba engleză. Elevii studiază timp de două ore pe săptămână limba engleză, softurile educaţionale pe calculator având o pondere importantă în desfăţurarea activităţilor.
- În completarea activităţilor specifice derulate în cadrul fiecărui curs, Cercul de Cultură şi Civilizatie Engleză are ca prioritate dezvoltarea interesului pentru cultura şi civilizaţia anglo-saxonă prin explorarea şi reproducerea la scară micro a unor tradiţii specifice cu ocazia sărbătorilor de Halloween, Crăciunul, Ziua Îndrăgostiţilor, St. Patrick’s Day sau Paşti, prin realizarea de produse educaţionale (postere, pliante, machete, etc.).
- Activităţile derulate în cadrul Cerculiu de Cultură şi Civilizaţie Engleză urmăresc de asemenea dezvoltarea capacităţii de gândire, de exprimare şi de comunicare orală în limba engleză prin participarea cu piese de teatru aparţinând spaţiului cultural englez la festivalurile de specialitate.
- O importantă pondere printre activităţile extra-cerc o are şi participarea la expozitii si concursuri judeţene, regionale, naţionale şi internaţionale. Aceasta constă în implicarea copiilor în activităţi educative şi de abilităţi practice în cadrul unor ateliere de lucru ce urmăresc să dezvolte un comportament de deschidere nediscriminatorie, spiritul de echipă, coeziunea şi colaborarea dintre copiii participanţi, indiferent de statutul social al acestora.
prof. coord. Raluca Ioana Davidescu